100 Percent

Posted by : foongpc | Sunday, February 21, 2010 | Published in

ADVERTISEMENT


Mariah Carey did it again!

I am not sure if this will be her next big hit, but I just love this song! It's called "100 Percent".

This song was supposed to be included in her latest album "Memoirs Of An Imperfect Angel" but it was taken out probably due to the song not fitting into the theme of the album.

The song was then supposed to be used for the highly acclaimed movie "Precious" where Mariah was finally praised for her acting ability. But the director did not want the audiences to be reminded of Mariah as the singer, so her song was not included. Instead it was replaced with a song sung by Mary J. Blige.

Unperturbed, Mariah had said that she's going to use this song for "something really good" so finally, here we are - this is going to be the song for 2010 Winter Olympics in Vancouver! Hooray!!

Written by Mariah Carey and Jermaine Dupri, "100 Percent" is a totally inspiring song. A song for dreamers and champions in the making. In other words, my kind of song!

And I'm going to dedicate this song to none other than my friend QuaChee, who is an inspiring dreamer himself! I'm also dedicating this song to all of you who are currently struggling to make it big, to achieve your dreams.

Watch this live footage video taken from Mariah's recent "Angels Advocate" Tour in Toronto, Canada. Enjoy!!



I am a dream, just beginning
Truth is I prayed when you'd open my eyes,
And you reveal, something to me,
Suddenly, I am no longer confined!

My life ain’t defined by limits
I don’t need no permission to live it
I’m a break through the door til I get in
Everything that I got I’m a give it
100 Percent and I ain’t stopping til I reach the finish

I’m a believer, not just a dreamer
I’m givin everything I got
I’m a go-getter
100 Percenter
Undoubtedly I can reach the top and I ain’t gonna let nothing discourage or dissuade me
Coz I’m walking out of here a champion either way babe
I am givin 100 Percent
So go on put your ones up

If you’re putting in a hundred put your ones up, ones up
If you know that this is something, put your ones up, ones up
If you really comprehend this feel, your ones up, your ones up
If you’re walking into victory keep on shining
One hundred percent

You can only do it if you do it like I did
Cause suffering ain’t easy
But if you can turn your wounds into living proof that you’ve survived the fight
And you're no longer defined

My life ain’t defined by limits
I don’t need no permission to live it
I’m a break through the door til I get in
Everything that I got I’m a give it
100 Percent and I ain’t stopping til I reach the finish

I’m a believer, not just a dreamer
I’m givin everything I got
I’m a go-getter
100 Percenter
Undoubtedly I can reach the top and I ain’t gonna let nothing discourage or dissuade me
(Nothing can discourage me)
Coz I’m walking out of here a champion either way babe
I am givin 100 Percent
So go on put your ones up

If you’re putting in a hundred put your ones up, ones up (Put your ones up)
If you know that this is something, put your ones up, ones up (Everybody)
If you really comprehend this feel, your ones up, your ones up (Put your ones up)
If you’re walking into victory keep on shining (One hundred)
One hundred percent

Don’t you ever be discouraged, let nobody take your courage
If you gonna pray don’t worry,
If ya gonna wait don’t pray
You just keep the faith and listen to me

If you’re putting in a hundred put your ones up, ones up (Put your ones up)
If you know that this is something, put your ones up, ones up (If you know you were)
If you really comprehend this feel, your ones up, your ones up (If you ever hear something)
If you’re walking into victory keep on shining
One hundred percent

I’m a believer, not just a dreamer
I’m givin everything I got
I’m a go getter
100 Percenter
Undoubtedly I can reach the top and I ain’t gonna let nothing discourage or dissuade me
(Percent I will share with you)
Coz I’m walking out of here a champion either way babe (Either way)
I am gotta givin 100 Percent
So go on put your ones up

If you’re putting in a hundred put your ones up, ones up
If you know that this is something, put your ones up, ones up
If you really comprehend this feel, your ones up, your ones up
If you’re walking into victory keep on shining
One hundred percent!

FIRST COMMENTER

(39) Comments

  1. Bananazക said...

    Me again?

    February 21, 2010 at 10:11 PM
  2. Bananazക said...

    100% nice..

    February 21, 2010 at 10:12 PM
  3. Bananazക said...

    "I’m a believer, not just a dreamer
    I’m givin everything I got
    I’m a go-getter
    100 Percenter"..

    Very inspiring lyrics..tQ

    February 21, 2010 at 10:15 PM
  4. QuaChee said...

    wow foongpc, thank you for the dedication. truly unexpected! :)

    u too, keep believing in your dreams and live life full! 100% and nothing less :)

    February 21, 2010 at 10:18 PM
  5. CheaHS@n said...

    Whoa!!! I juz can't believe it Bananaz did it twice as FC in a single day. First at 10:51am and the second time at 10:11pm. Bananaz is going bananas over "My Very First Blog"??? Will there be a 3rd time for today if you decide to post the 3rd entry for the day? haha.

    February 21, 2010 at 10:28 PM
  6. CheaHS@n said...

    Great song! Mariah has slimmed down? Thanks for the go-getter. Yeah I am gotta give 100 Percent.

    February 21, 2010 at 10:35 PM
  7. jam said...

    Will listen to the song! Thanks for the recommendation!

    February 21, 2010 at 11:25 PM
  8. Willie a.k.a Reptoz said...

    Hahaha...i thought you were talking about 100 percent discount store.

    February 22, 2010 at 7:57 AM
  9. manglish said...

    hahhahahah ok lar ok lar we know oredi MC is a great singer...haahahahaha....yes truthfully, very nice song, i acutally hor, stop my litefm just to listen to it...how? enough support or not? HAHAHHAH

    February 22, 2010 at 8:13 AM
  10. Tekkaus said...

    So this is the song for Winter olympic? :)

    Guess what? I love this song too. :D

    February 22, 2010 at 8:34 AM
  11. Tekkaus said...

    I thing this song is going to be hit you know. The lyrics is very inspiring. :)

    February 22, 2010 at 8:35 AM
  12. reanaclaire said...

    hi foong, i tot today got part 2 in Gentings, see see, Mariah instead.. :)

    February 22, 2010 at 9:12 AM
  13. [SK] said...

    i haven't listen to the song yet, will do that during lunch or back at home..

    February 22, 2010 at 11:06 AM
  14. [SK] said...

    but i like the lyrics anyway, so inspiring and so motivating.. a lot better than those obssessed with sex kind of songs right?? haha~~

    February 22, 2010 at 11:06 AM
  15. [SK] said...

    wow, winter olympics?? so did she performed, or just this song was aired during the ceremony??

    February 22, 2010 at 11:07 AM
  16. foongpc said...

    bananaz, congrats, you are FC here again! : )

    February 22, 2010 at 12:09 PM
  17. foongpc said...

    quachee, you are welcome! : )

    February 22, 2010 at 12:09 PM
  18. foongpc said...

    cheahs@n, haha twice in a single day is both a record breaking feat by me and by Bananaz! : )

    Yeah, Mariah slimmed down, Yay!! : )

    February 22, 2010 at 12:11 PM
  19. foongpc said...

    jam, you are welcome : )

    February 22, 2010 at 12:11 PM
  20. foongpc said...

    willie, haha! : )

    February 22, 2010 at 12:11 PM
  21. foongpc said...

    manglish, thanks for the support, haha!! : )

    February 22, 2010 at 12:12 PM
  22. foongpc said...

    tekkaus, glad you love this song too! Whether it's a hit or not depends on how they market it. I hope it'll go up the charts! : )

    February 22, 2010 at 12:13 PM
  23. foongpc said...

    reanaclaire, come back tomorrow for Part 2! : )

    February 22, 2010 at 12:14 PM
  24. foongpc said...

    SK, can't listen during office hours right? Haha. The lyrics is indeed inspiring. No sex obsession lyrics here. LOL!

    This video is one of her concert performances. Not sure if she'll be performing during the Winter Olympics ceremony : )

    February 22, 2010 at 12:17 PM
  25. Mei Teng said...

    she does have amazing vocals. but i enjoy her older songs more.

    February 22, 2010 at 12:52 PM
  26. foongpc said...

    mei teng, yeah her older songs are all very nice - I love them!! And she had an even better voice during her younger days! : )

    February 22, 2010 at 3:19 PM
  27. Bananazക said...

    XieXie for the FC. tQ

    February 22, 2010 at 5:11 PM
  28. Mariuca said...

    LOL I like what the sex obsession lyrics hahahaha! Hi Foong! :)

    February 22, 2010 at 6:36 PM
  29. kenwooi said...

    i knew you are gonna blog about it, when i saw you tweeting about 100%! =D

    kenwooi.com

    February 22, 2010 at 6:39 PM
  30. Mariuca said...

    Nice song Foong, first time listening actually.. biasa la MC...anything she sings oso sure nice! :)

    February 22, 2010 at 6:42 PM
  31. Mariuca said...

    enjoy ur day, thinking what to have for dinner now... ;)

    February 22, 2010 at 6:43 PM
  32. CheaHS@n said...

    smoothly video clip no interruption at all not like those "buffering" in YouTube..:P

    February 22, 2010 at 11:24 PM
  33. foongpc said...

    bananaz, bu keqi : )

    February 22, 2010 at 11:28 PM
  34. foongpc said...

    mariuca, you also MC fan right? Whatever she sings also nice? Wah! Even bigger fan than me like that, haha! So what you had for dinner? : )

    February 22, 2010 at 11:30 PM
  35. foongpc said...

    kenwooi, haha, but of course! I'm a HUGE Mariah fan : )

    February 22, 2010 at 11:30 PM
  36. foongpc said...

    cheahs@n, yeah no buffering for this one. Good right? : )

    February 22, 2010 at 11:31 PM
  37. conan_cat said...

    walao eh, damn nice song wei!! thanks for sharing this song, i love it! :D nice footages oso <3

    and wah, long time no come here change blog skin liao wor! so nice! :D i love it too!!!

    February 22, 2010 at 11:47 PM
  38. foongpc said...

    conan_cat, glad you like this song and my new layout! : )

    February 23, 2010 at 2:08 AM
  39. Ayie said...

    i won't be surprised if this becomes a hit

    February 25, 2010 at 3:03 AM