Boat Paddling And Dead Trees At Lake Kenyir (Part 1)

Posted by : foongpc | Monday, January 25, 2010 | Published in

ADVERTISEMENT


After our enjoyable massage and late lunch of sandwiches, my friend and I decided to go for boat paddling at Lake Kenyir.

From Kenyir Resort, we took the buggy ride to a nearby jetty. Unlike my experience in Guilin, China, we were given life jackets to wear. Thank goodness! : )

This is the area where we wore our life jackets.....



.....while we waited for our boat to be ready.



We paid RM15 for an hour of boat paddling. We asked the man who was preparing our boat whether we would be charged if we exceeded the time limit, and he was kind enough to allow us to paddle longer than an hour without extra charge!

OK, here's another photo of my legs! Haha! There will be more in upcoming posts, so better get used to it! LOL!



My friend did the navigation and steering as I found that I was not very good at it! I tried to go forward but found us going reverse instead. I tried turning right but we turned left instead. Haha!

Well, better he navigate while I busied myself taking photos!



There was no one on the lake except us! Actually, I was kind of glad we had the whole lake to ourselves!

I saw an island and wanted to go round it!



But as we paddled further away from the jetty, we could see the famous Dead Trees of Lake Kenyir!



I wanted to go there! I have seen pictures of these Dead Trees before and had dreamed of visiting them, so finally my dream came true! In fact, I wanted to touch those trees with my hands!

So go island first or go Dead Trees first? We decided to go to the Dead Trees first!



I just realised that if we were to stop paddling, our boat would still move due to the movement of the water. Unfortunately, we were drifting away from the Dead Trees! So we had to paddle hard to get back on the right direction! That's a lot of hard work! Haha!

And then, I sighted something ahead.



It was a log! On no, we were approaching this giant log! My friend quickly tried to navigate away from this log.



But we were fast approaching it! The current seemed to be pushing us towards the log. Will we hit it? Oh no!!!



We paddled furiously and missed the giant log by one or two metres! I wondered if our boat would go the 'Titanic' way if we were to hit it! Phew!

And then, right before our eyes were the amazing legendary Dead Trees of Lake Kenyir!



The sight of the dead trees protruding above the water had a haunting effect on me. Even more so as there was no one around save for the two of us!

I wondered if we could go up close to those trees. Some of these dead trees were just below the water surface and they could make a dent to the bottom of our boat.

In the end, we just threw caution to the wind and navigated our boat closer.



I could almost touch this tree!



I touched this tree! Finally! I got to touch the Dead Trees of Lake Kenyir! Yay!



The Dead Trees were indeed a sight to behold! It seemed that these dead trees serve as a breeding ground for fresh water fish here as the algae growing on the trees act as food for the fishes.

It is no wonder that Lake Kenyir is well known for its abundance of fresh water fish!



I took a few more photos. I thought this tree below looked different from all the rest as it had stems and branches sprouting out.



After seeing enough, we decided to leave the Dead Trees area and circle the island we saw earlier.



As we headed towards the island, I noticed a pool of water below my feet. I was shocked. Was our boat leaking? Oh no!!!

To be continued...

FIRST COMMENTER

(105) Comments

  1. Kelvin said...

    Woo hoo! 1st!!!

    January 25, 2010 at 9:08 AM
  2. Kelvin said...

    The lake is quite clear and clean from the pics. Is it very dirty?

    January 25, 2010 at 9:10 AM
  3. wenn said...

    wow, very adventurous indeed!

    January 25, 2010 at 9:14 AM
  4. T.H said...

    so nice to go fishing

    January 25, 2010 at 9:28 AM
  5. xin said...

    did ur boat hit the dead trees? somehow i got a bad feeling looking at the dead trees...

    January 25, 2010 at 9:37 AM
  6. manglish said...

    hahaah ur legs very hairy oso like me hahahahahahaha

    January 25, 2010 at 9:39 AM
  7. reanaclaire said...

    wah...very exciting post.. i wanna read on... same time scary leh, i dont think i wanna travel with u lar.. water, i scared.. i will be a very poor boring un-adventurous partner... i surely will not want to paddle towards the dead trees and all... quick..quick..put up the leaking water post! hahaha..

    January 25, 2010 at 9:45 AM
  8. [SK] said...

    i think all the commercial boat rides in malaysia will provide safety jackets, albeit how worn out they are, it's still a regulation set by the government..

    January 25, 2010 at 10:22 AM
  9. [SK] said...

    not bad at all, you have a nice "changing room" and "waiting lounge", and i can see the boat are in good conditions too!!

    January 25, 2010 at 10:23 AM
  10. [SK] said...

    this was a lot better than the bamboo rafts, and already one-third sink into the water when you are on it.. :p

    January 25, 2010 at 10:23 AM
  11. [SK] said...

    hmmm, you must be very proud and confident about your legs huh?? almost every post you are showing off your pair of legs, hahaha!!

    January 25, 2010 at 10:24 AM
  12. [SK] said...

    interesting about the Dead Trees, never heard of them actually..

    January 25, 2010 at 10:24 AM
  13. [SK] said...

    this must be a very thrilling and exciting boat ride, my heart are pounding as i read.. the log, the surfacing dead trees, wow, so adventurous!!

    January 25, 2010 at 10:26 AM
  14. [SK] said...

    luckily you have your friend there to navigate and control the boat.. or else, hehehehe~~~ :p

    January 25, 2010 at 10:27 AM
  15. Mei Teng said...

    Paddling a boat is no easy task eh? Hehe...I found that out too when I was in Phuket.

    Those dead trees aren't so dead after all as they provide a breeding ground to feed the fish. It helps to improve marine life after all! :)

    January 25, 2010 at 10:30 AM
  16. Merryn said...

    Aiks... will u tenggelam or not??? faster faster post somemore.. the sight of the dead trees are nice.. but scary leh! i wont want to touch them..

    wat happen to you? how come missing from twitter?

    January 25, 2010 at 10:57 AM
  17. khengsiong said...

    So Lake Kenyir was a dry land not so long ago?

    January 25, 2010 at 11:10 AM
  18. kenwooi said...

    suspense..!
    boat problemm??
    anyway, it's really a nice place! =)

    kenwooi.com

    January 25, 2010 at 12:30 PM
  19. ipohchai said...

    Wow, Kenyir was awesome.
    really wanted to go there

    January 25, 2010 at 1:05 PM
  20. Merryn said...

    lol.. i saw u in twitter again.. so u r not missing.. :D

    January 25, 2010 at 1:25 PM
  21. Tekkaus said...

    War...after your body was utterly massage, you decided to go for exercise heh? Boat paddling? Is it Kayaking?

    January 25, 2010 at 4:02 PM
  22. Tekkaus said...

    Yeah! Thank goodness there is life jacket right. I thing it is really important to have one especially if you are not a good swimmer. :)

    January 25, 2010 at 4:04 PM
  23. Tekkaus said...

    One hour RM15? Hmmm...ok kua. Haha :D No extra charge? Not bad what.

    War....your legs so sexy aye.

    January 25, 2010 at 4:06 PM
  24. Tekkaus said...

    Hahaha :D How come you are so lousy bro? :p But it is a good thing right because you can happily snapped away.

    January 25, 2010 at 4:07 PM
  25. Tekkaus said...

    Goodness. No one except both of you on the lake. Kinda dangerous if something happened. But...touchwood, everything is good. ;)

    January 25, 2010 at 4:07 PM
  26. Tekkaus said...

    Wow....the dead trees? I have only seen them in pictures. You are so lucky you know. :)

    There is undercurrent in the lake? So it is not a good swimming area right?

    January 25, 2010 at 4:09 PM
  27. Tekkaus said...

    War...so strong the current? I thing the boar should be ok kua.It is just a log...not an iceberg ler. :p

    January 25, 2010 at 4:10 PM
  28. Tekkaus said...

    Phew....you guys must have lots of fun aye. But I'm sure you guys are tired already due to the paddling. :p

    January 25, 2010 at 4:11 PM
  29. mNhL said...

    Gosh...i felt errie when I saw the pictures of dead trees and imagine only the 2 of u at the whole lake! Adventurous but scary thou. Waiting for your next post.

    January 25, 2010 at 4:41 PM
  30. HappySurfer said...

    I've not been on a paddle-boat but have tried the aqua-bike at Lake Titiwangsa. I wonder if they have the same concept.

    Foong, you did not show a picture of the entire boat. No need for hairy legs, this time around. Oops! haha....

    January 25, 2010 at 5:45 PM
  31. HappySurfer said...

    The dead trees, interesting that they were designed in. Did you manage to see the fishes that you wrote about?

    January 25, 2010 at 5:47 PM
  32. HappySurfer said...

    I'm in awe that your weekend trip can stretch over so many posts. You must have been able to cram tons of activities and sights into that weekend, rain included. Good for you, made your hours and minutes really stretch. Of course, thanks for sharing your adventures.

    January 25, 2010 at 5:51 PM
  33. Borneo Falcon said...

    At least you still have your life jacket on

    January 25, 2010 at 7:05 PM
  34. lina said...

    After that dragon boat tragedy, everyone should learn the importance of putting on a life jacket.
    Esp for someone who cannot swim!

    January 25, 2010 at 8:11 PM
  35. lina said...

    I will get scared of drifting to God know where if paddle in that lake.

    January 25, 2010 at 8:12 PM
  36. lina said...

    Whoah! Imagine being all alone in the middle of the lake. The sight's awesome!
    Can swim or not in that lake?

    January 25, 2010 at 8:13 PM
  37. J2Kfm said...

    LOL. written like a thriller. I like the pace. :)

    January 25, 2010 at 8:39 PM
  38. Beng Gee said...

    You are really adventurous! I also love the things you do, you know! Yeah, even at this advanced age of mine. Ha ha ha! What happened next? It's like a suspense thriller huh?!

    Btw, the Fish kilawin is a native delicacy here which is usually taken as appetizer. Or as "pulutan" -the dish that goes well with a bottle of beer or any intoxicating drink.

    Thanks for dropping by, Foongpc!

    January 25, 2010 at 9:18 PM
  39. Bengbeng said...

    what happened after that?

    January 25, 2010 at 10:03 PM
  40. foongpc said...

    kelvin,congrats for being 1st! The lake is clean : )

    January 25, 2010 at 11:04 PM
  41. foongpc said...

    wenn, haha! : )

    January 25, 2010 at 11:05 PM
  42. foongpc said...

    T.H, we didn't go fishing! : )

    January 25, 2010 at 11:05 PM
  43. foongpc said...

    xin, not sure if our boat hit the dead trees especially those that was submerged in the water.

    January 25, 2010 at 11:06 PM
  44. foongpc said...

    manglish, so you have hairy legs too? Haha!

    January 25, 2010 at 11:06 PM
  45. foongpc said...

    reanaclaire, you so unadventurous? Haha! Leaking boat post coming up soon : )

    January 25, 2010 at 11:08 PM
  46. foongpc said...

    SK, now I'm wondering if the life jackets can keep me afloat, haha! I also don't know why I so daring in China sitting those rafts! Haha! But at that time, I did not feel it was dangerous at all!

    Me confident of my legs? haha, not really : )

    Never heard of the dead trees? They are famous landmark in Kenyir.

    Haha, if I navigate, sure hit the log! Even more thrilling! : )

    January 25, 2010 at 11:11 PM
  47. foongpc said...

    mei teng, yeah, no easy task at all! I think need to practise haha!

    Those dead trees are not so dead? haha, that's funny the way you said that : )

    January 25, 2010 at 11:12 PM
  48. foongpc said...

    merryn, want to know I tenggelam or not, wait for my next post yes? : )

    I'm still with Twitter, just that I normally don't go online during weekends : )

    January 25, 2010 at 11:13 PM
  49. foongpc said...

    khengsiong, not sure of that, but it is a man made lake : )

    January 25, 2010 at 11:14 PM
  50. foongpc said...

    kenwooi, yes it's a nice place and also good for some adventures! : )

    January 25, 2010 at 11:15 PM
  51. foongpc said...

    ipohchai, it is awesome indeed, go there for a weekend holiday! : )

    January 25, 2010 at 11:15 PM
  52. foongpc said...

    tekkaus, it's not kayaking, just boat paddling.

    My legs sexy? Haha, you must be kidding! : )

    Touchwood? Haha, I really did touch wood there! : )

    Don't underestimate the log, it can be as lethal as iceberg! : )

    January 25, 2010 at 11:17 PM
  53. foongpc said...

    mnhl, it's not that scary, just haunting : )

    January 25, 2010 at 11:18 PM
  54. foongpc said...

    happysurfer, aqua-bike? I have never sat on the aqua-bike before so I don't know if it's the same concept!

    Hairy legs are now a regular feature on my blog so get used to it! Haha! Oh yes, I forgot to take photo of the boat cos too busy getting on it : )

    No didn't manage to see fishes - too busy worrying about the water leak and the log and all! Haha!

    Yeah, I'm amazed myself how come I could come up with so many posts for just a weekend trip! Imagine how many more posts are left for my 10-day China trip, haha!

    January 25, 2010 at 11:23 PM
  55. foongpc said...

    borneo falcon, yes I was kind of relieved that I had my life jacket on : )

    January 25, 2010 at 11:24 PM
  56. foongpc said...

    lina,yeah unfortunately in places like China, they don't provide life jackets!

    Actually, yes can be quite scary if you just let the boat drift to wherever. But good thing is it's a lake, not a sea, so somehow you will reach land : )

    I think swimming not allowed in the lake at that time as the water current was quite strong, not sure about other season.

    January 25, 2010 at 11:27 PM
  57. foongpc said...

    j2kfm, glad you like my thriller ; )

    January 25, 2010 at 11:28 PM
  58. foongpc said...

    beng gee, you also adventurous? Wow! Good you should go for holiday travels like this! Haha!

    Thanks for the info on fish kilawin - sounds delicious to me! : )

    January 25, 2010 at 11:29 PM
  59. foongpc said...

    bengbeng, that will be in my next post coming right up! : )

    January 25, 2010 at 11:30 PM
  60. Alpha Ace said...

    got a few pics very nice leh~

    truly Nikon feels - sharp!

    January 26, 2010 at 12:13 AM
  61. Pete said...

    Very unlikely a paddled boat would break apart if hit a tree trunk, but if a motor boat, habis....because the impact would be very much greater!

    January 26, 2010 at 12:30 AM
  62. Mariuca said...

    Good morning Foong, wakey wakey! ;)

    January 26, 2010 at 3:53 AM
  63. Mariuca said...

    I'm getting goosebumps reading abt the dead trees...

    January 26, 2010 at 3:54 AM
  64. Mariuca said...

    Pictures too are haunting...oh my...

    January 26, 2010 at 3:54 AM
  65. Mariuca said...

    Some more it's almost 4am here yowzaaaa!

    January 26, 2010 at 3:54 AM
  66. Mariuca said...

    Thanks for sharing the pics huhuh...scary indeed some more just the two of u there eh? ;)

    January 26, 2010 at 3:55 AM
  67. Mariuca said...

    Have a lovely Tuesday, thanks for stopping by my site! :)

    January 26, 2010 at 3:55 AM
  68. Mariuca said...

    Long time no chop here edi! Buzz2 la ur next post lol...

    January 26, 2010 at 3:56 AM
  69. Willie a.k.a Reptoz said...

    I cannot imagine that it was actually a jungle underwater. That's why you can see some dead trees popping up the water.

    January 26, 2010 at 7:39 AM
  70. Big Boys Oven said...

    wow I love those scenic shots! awesome beautiful! :)

    January 26, 2010 at 9:46 AM
  71. jam said...

    Dun worry, Foong! You were wearing a life jacket back then, right?

    January 26, 2010 at 12:47 PM
  72. jam said...

    Why not you guys try boat rowing? More adventurous and energy consuming of course. BTW, do they have one?

    January 26, 2010 at 12:48 PM
  73. iamthewitch said...

    Wow what an exciting adventure! And reasonably priced too! But did you get any sunburnt after that? LOL

    January 26, 2010 at 1:22 PM
  74. Shingo T said...

    Haha, you survived the boat trip, foong!

    So many trees sticking out, floating logs, water current and other traps, it makes this look like an obstacle course.

    January 26, 2010 at 1:40 PM
  75. Faisal Admar said...

    you did boat paddling at noon? seriously? :P

    i hate boat paddling. tiring! lol.

    January 26, 2010 at 2:10 PM
  76. Ayie said...

    foong, looks like fun adventure!

    I will be back..just wanna say g'night from here =)

    January 26, 2010 at 2:49 PM
  77. CH Voon said...

    Cheap boat paddling – 1 hour plus!
    If crocodile around….
    I think the boat not leaking… else you will not type
    To be continued… and blogging here

    January 26, 2010 at 4:43 PM
  78. vialentino said...

    nice pics ler...lake kenyir really huge lake thou i never been there...

    January 26, 2010 at 6:11 PM
  79. eiling lim said...

    aiyoh how many more hairylicious legs us readers have to endure?

    January 26, 2010 at 7:00 PM
  80. foongpc said...

    alpha ace, thanks! I'm using Panasonic LX3 : )

    January 26, 2010 at 10:50 PM
  81. foongpc said...

    pete, yeah a motor boat sure habis!

    January 26, 2010 at 10:51 PM
  82. foongpc said...

    mariuca, why everyone feels scared about the dead trees? Maybe it's the way I wrote about them, haha! Actually they are not scary, my experience later that night more scary, haha!

    January 26, 2010 at 10:53 PM
  83. foongpc said...

    willie, it's kind of fascinating, these dead trees : )

    January 26, 2010 at 10:54 PM
  84. foongpc said...

    big boys oven, thanks! And thanks for dropping by here : )

    January 26, 2010 at 10:55 PM
  85. foongpc said...

    jam, of course I am worried! The life jacket may save my life but not my camera and handphone!

    Boat rowing? Not sure they have or not. I think too tiring for us : )

    January 26, 2010 at 10:56 PM
  86. foongpc said...

    iamthewitch, yes the price was very reasonable. No sunburn cos we both applied sunscreen before hand, haha!

    January 26, 2010 at 10:58 PM
  87. foongpc said...

    shingo T, obstacle course? No, not really haha! Of course I survived the boat trip, but the question is did our boat sink? Haha

    January 26, 2010 at 11:00 PM
  88. foongpc said...

    faisal admar, no not at noon, but evening around 5pm. I went for massage at 2pm and took late lunch at 4pm : )

    It's tiring all right but it's fun! : )

    January 26, 2010 at 11:01 PM
  89. foongpc said...

    ayie, yeah it was fun! How are you? Long time didn't drop by it seems : )

    January 26, 2010 at 11:02 PM
  90. foongpc said...

    CH Voon, what do you mean the boat is not leaking? Just because I'm alive does not mean I didn't survive the leak! Haha

    January 26, 2010 at 11:04 PM
  91. foongpc said...

    vialentino, yeah really huge! You should go there one day! : )

    January 26, 2010 at 11:05 PM
  92. foongpc said...

    eiling lim, many more, haha!! : )

    January 26, 2010 at 11:05 PM
  93. Ayie said...

    I took a little break, some things happened at home.

    January 27, 2010 at 1:40 AM
  94. Ayie said...

    that's so much fun but I would prefer having the massage after all the activities =P

    January 27, 2010 at 7:00 AM
  95. foongpc said...

    ayie, no problem. Haha! Yes it's better to have the massage after the boat paddling, but we didn't know we were going for boat paddling before that and it was raining : )

    January 28, 2010 at 10:31 AM
  96. bluedreamer27 said...

    honestly, i found it very creepy... i cant imagine my self paddling in this lake surrounded by dead trees at night
    waaaah it creeps me out..

    January 29, 2010 at 1:55 AM
  97. Monica said...

    so nice...but kinda scary eh? no one on the lake except u guys! ;)

    January 29, 2010 at 5:35 PM
  98. Monica said...

    phew indeed! LOL @ 'Titanic' way haha!

    January 29, 2010 at 5:40 PM
  99. Monica said...

    I have never seen so many dead trees :D

    January 29, 2010 at 5:43 PM
  100. Shopping in Las Vegas said...

    Never i saw a large amount of numbers tree dead a one time.

    January 30, 2010 at 11:46 PM
  101. foongpc said...

    bluedreamer27, haha, it's not as creepy as you think actually. Anyway, we didn't paddle at night - I don't think we are allowed to paddle at night. And the dead trees are actually quite enchanting : )

    January 31, 2010 at 10:53 PM
  102. foongpc said...

    monica, not that scary actually, I kinda like that we had the whole lake to ourselves : )

    January 31, 2010 at 10:54 PM
  103. foongpc said...

    shopping at las vegas, yeah the dead trees are pretty interesting and you must visit them if you ever go Kenyir Lake : )

    January 31, 2010 at 10:55 PM
  104. Hanging lamps said...

    My friend and I are going to Inner Harbor and we are going on a paddle boat. Will i get wet easily?

    February 9, 2010 at 8:25 PM
  105. uk-links said...

    You can use tap water links london but if you live in an area with links london jewellery really hard water, then you may use distilled links of london sale or bottled water.Before we go into the links of london silver how-tos, you need to gather some items first such discount links of london as an ironing board, an iron and a water links of london watch charm bottle that has water in itTo start ironing a shirt links of london friendship bracelets we will be starting with the front of the shirt. Slip the shirt onto the board links of london sweetie bracelet so that the left hand side of the shirt is facing up on the board and the rest of the discount links of london chains shirt is hanging off the back of the board. Imagine as though the ironing board is acting as though links of london pendants it is putting the shirt on by entering the left side of the shirt first.

    August 31, 2010 at 9:22 AM